Monday, June 8, 2015

Elu laeval

*Mul tegelikult oli see postitus juba valmis kirjutatud, aga bloggeri appiga juhtus midagi ja nii pean ma selle uuesti kirjutama. Mis seal ikka.*

Teise päeva hommikul ärkasin seitsmest, et panna ennast valmis, käia söömas ning minna siis oma kontorisse (mis asub viiendal tekil) ning sain sealt info, et pean minema neljandale tekile, et saada omale pardapass. Läksin sinna, anti pardapass, võeti päris pass ära ja pidin jooksma uuesti üles, et tuua oma medical paberid ja tööleping. Kui jõudsin tagasi alla, sain paberid antud, tehti pilti ka pardapassi jaoks ning siis sain ka uue kajutikaardi ja läksin oma uude kajutisse. Seal oli paras segadus, kuna üks tüdruk just lahkus ja seega viskasin oma kohvrid lihtsalt sisse ja panin minema, tööle. Üles tagasi, registreerisin ennast tööle ja mind tutvustati Snehale. Sneha on India tüdruk, kes näeb välja nagu 15, aga on 34. Ja ta on meganaljakas lihtsalt. Hiljem tuli välja, et me oleme samas kajutis ka, seega läks sellega hästi.

Alustasime kajutite tutvustusega, Sneha näitas, kus mis asub ja mida tegema peab. Ma töötan 11ndal tekil, mis on penthouse tekk ja kus on kõige suuremad ja ilusamad kajutid meie laevas. Näiteks Crystal penthouses on elutuba, lebotuba, magamistuba, söögituba, köök, megasuur vannituba ja kaks WC'd. See on nii keeruline, et ma leidnud teist WC'd ülessegi. Teised kajutid on pisut väiksemad, aga siiski megasuured ja kuigi meil ei ole neid eriti palju, on need siiski suured ja imevad energiast tühjaks. Lisaks on siin "six-stars-service," mis tähendab, et kõik peab alati olema (ja on ka) laitmatu. Alguses oli pisut raske meelde jätta, mis pudeleid vaja on või mis rätikute nimetused on, mul on ikka suur ja väike ja keskmine, aga teised ütlevad nägu, käsi, dušši ja misiganes see neljas oli veel. Nii, et veidi õppimisruumi jagub.



Lõpetasime töö umbes ühe ajal, ma käisin kiirelt söömas ja 13.15 oli mul juba päästetreening, kus õpetati veidi laevakoodeksit, hädaabisignaale, koode, mida hüütakse, et rahvast mitte šokeerida ning näidati, kus on uppumise ajal minu päästepaat ja kuhu pean kogunema. Kestis see kella kaheni ning pärast seda panin jooksuga maale minema. Laev oli Maltal. Jalutasin veidi ringi ning kohtusin siis juhuslikult security kutiga ühes kohvikus, kus ta andis mulle wifi parooli ja sain netis olla. Hiljem käisin suveniiri poes omale magnetit ostmas ja senikaua kui ma seal olin, ostis see kutt mulle imearmsa kaisukaru. Tundub, et Kristil oli õigus, kui ta ütles, et kutid jooksevad uute tüdrukute järgi mõnuga. Kahju, et mina temast huvitatud ei ole, selline tähelepanu meeldib ju igaühele. 

Laeva tagasi, pikutasin veidi ja käisin jälle söömas. Palju söögijuttu, aga see on siin meelelahutus. Kella kuuest algas uus vahetus, mis uutele tüdrukutele algas arenguvestlusega. Selgitati meile, et kõike tuleb rääkida, kui mingi jama on ja ei tohi endasse hoida ja räägiti veel treeningutest, mis meil tulevad ja inglise keele test tuleb ka ja nii edasi. Lõpuks jõudsin kella seitsmeks ülesse Sneha juurde ning ta lasi mul üksinda teha voodeid ja vannitoas ning kiitis, et ma õpin kiirelt. Ütleme nii, et vaikselt hakkab selgeks saama küll, kui palju mingeid potsikuid olema peab ja kust tuleb lapiga üle tõmmata, sest seal on kindlasti tolmu ning kui palju ja kus igasugu vidinaid olema peab. Selles suhtes on mul ilmselt raskeim osakond, sest seal on neid asju ju poole rohkem kui näiteks tavalises kajutis. Õhtune vahetus lõppes üheksa ajal, 21.15 oli meil laevatuur Irinaga, kes näitas ka külaliste osakondasid. See laev on megamegamegailus ikka! Ja tuleb välja, et meil on ka aeg-ajalt pidu, igal pool külaliste alas, kui külalisi pole. Ma ei tea küll, millal see juhtuda võiks, aga no väidetavalt nii on. Las siis olla. Tuur lõppes alles kell 10, tsillisime Jenniferiga veel veidi, nautisime ilma, aga kuna laev hakkas sõitma ja me oleme lõunamaal, on kell 8 juba pime. Laev võttis kursi Kreeka peale ning see tähendas seda, et kella tuli keerata tunni võrra edasi, mis omakorda tähendas, et öösel oli tund vähem und. 

Veidi üldiselt laevast, siis töötajate tekid on 2-5, teisel korrusel on töökostümkade pesu ja parandus, kolmandal florist, minu kajut on ka kolmandal, neljandal on crew mess, mis on siis söögituba, pood on ka (üks päev kogemata leidsin selle), bistroo ja baar vist on ka. Klubi ka. Viiendal korrusel on housekeepingu kontor, kust me igal hommikul alustame ja igal õhtul lõpetame. Rohkem ma hetkel ei teagi. 

No comments:

Post a Comment